Spabad Vest

Garanti og reklamasjonsvilkår

                           En viktig grunn til å velge Spabad Vest AS som leverandør!

Når du investerer i et utendørs massasjebad har du gjerne et levetids perspektiv på 10-20 år eller mer. Da er det godt å vite at bak Spabad Vest sine modeller, står en solid produsent som garanterer kvaliteten.

Vi gir deg 2 års garanti på all elektronikk. altså alle de viktige komponentene for at du skal kunne nyte ditt utendørs massasjebad i mange mange år fremover.

Dersom du opplever feil eller mangler på et produkt kan du ringe tlf: (+ 47) 56 97 85 00 eller sende en mail til post@spabadvest.no

Sørg for å sette deg inn i garanti vilkår før du handler. For din trygghet kan du lese igjennom dem her:

GARANTI PÅ DELER & ARBEID • Sunrise, Hanscraft og Aqualine: 5 år på badets struktur mot at den skal sprekke og lekke. • Sunrise, Hanscraft og Aqualine: 5 år på badets akryloverflate mot  delaminering eller krakelering. • Sunrise, Hanscraft og Aqualine: 2 år på badets tekniske komponenter slik som elektronikk, pumper, rør etc. • 1 år på puter og lokk da disse er avhengig av regelmessig vedlikehold.(gjelder ikke når de er «oppspiste» etter overdreven klorbruk)  • For øvrig gjelder Lov om forbrukerkjøp med hensyn til Garanti og reklamasjonsrett.

Garantien gjelder ikke slitasjedeler eller komponenter hvor levetiden avhenger av eiers bruk og vedlikehold. Garantien gjelder ikke dersom spaet er brukt i hytter/hus som leies ut. Disse spaene er ikke egnet for kommersielt bruk.

Stereosystem, Bluetooth og WiFi systemer er 2 års garanti.

HVA SOM IKKE ER DEKKET AV GARANTI ELLER REKLAMASJON. – Feil som følge av fysisk skade eller ytre påvirkning (Naturskade og lignende) – Ved bruk av eldre sikringer (separat fasesikring) eller skjøteledning, dekkes ikke elektriske feil av garantien. – Feil bruk av kjemikalier som fører til korrosjon eller skader til skall/pumpe, rørsystem, dyser, kabinett og lokk. – Lyspærer og defekte sikringer/kondensatorer. – Skader/feil som følge av frostskader – spaet er frostsikret og vil ikke fryse dersom det er strøm og vann i spaet. Spaet må ikke stå uten strøm over lengre perioder vinterstid. Skal det tømmes og lagres for vinteren så følg egne prosedyrer. – Feil/skader som følge av feilmontering, utførte reparasjoner av uautorisert personell eller bruk av ikke-originale reservedeler i forbindelse med service/reparasjon. – Indirekte kostnader som Leverandør er uforskyldt i, som f.eks. tap av fortjeneste eller annen skade på person/eiendom som følge av: brukerfeil – Dersom spaet er brukt i hytter/hus som leies ut. Disse spaene er ikke egnet for kommersielt bruk. Slitedeler inngår ikke i garanti, og innebefatter; – nakkeputer, disse må gjerne byttes etter 2-3 års bruk (det kan være lurt å lage seg en rutine hvor man tar utav nakkeputer når man er ferdig å bade). – Filterbrønn/filterhus og deler til denne – Filter – Vridere – Dyser – Pakninger/simmerringer – låsenøkkel til lokk, klips og klipsfeste til lokk samt thermo-lokket – lokkløfter – trapp – flytebar eller annet ekstrautstyr. Leverandør fraskriver seg ansvaret for kostnader i forbindelse med reklamasjoner, service eller annet utover selve produktet.

VIKTIG MED TANKE PÅ NEDFELLING AV PRODUKT Skal produktet felles ned i betong, platting eller andre former for byggverk MÅ det gjøres forebyggende arbeid for å forhindre framtidige skader. Det må tilrettelegges slik at alle sidepanelene på massasjebadet kan skrues av. Det må være tilstrekkelig plass slik at service[1]personell kan komme til for å utføre nødvendig service på produktet. Se også punkt nedenfor” Viktig med tanke på reklamasjon” Det må også sørges for at nedfellingsarealet har riktig, og god drenering hvis det skulle komme vann i form av regn, snø, lekkasjer eller andre tredjeparts innvirkninger som kan føre til skader på karet. Oppstår det skader som følger av at disse retningslinjene ikke er fulgt, dekkes dette ikke av reklamasjon.

VIKTIG MED TANKE PÅ REKLAMASJON Produktet må være tilgjengelig for serviceperson ved reklamasjon. Det er kjøpers ansvar å sørge for at produktet er tilgjengelig.

Garantitid og forventet levetid er to forskjellige ting. Levetiden for et massasjebad, boblebad eller jacuzzi vil avhenge av hvor flink du er til å ta vare på badet ditt og hvor god kvaliteten på produktet er fra produsentens side. 

Et massasjebad fra Spabad Vest AS vil ha en levetid langt utover garantitiden og når det er behov for service på badet har vi i Spabad Vest AS dyktige serviceteknikere med fagkunnskap som kan hjelpe deg. Vi hjelper deg også med å bestille deler om noe uventet skulle skje med ditt bad.

Flere av våre medarbeidere har gjennomført ulike sertifiseringer hos Sunrise Spas og USAs ledende bransjeorganisasjon for massasjebad og svømmebasseng (NSPI). Disse opplæringsprogrammene gjør at du kan føle deg trygg på at når du kjøper et massasjebad fra oss, inngår du et kundeforhold med kunnskapsrike, profesjonelle medarbeidere.

** Det er begrenset garanti på slitasjedeler eller deler som er avhengig av ditt vedlikehold, som for eksempel puter og lokk. Ingen garanti dekker skader som er forårsaket av feil bruk eller misbruk.