Garanti og reklamasjonsvilkår
En viktig grunn til å velge Spabad Vest AS som leverandør!
Når du investerer i et utendørs massasjebad ønsker en selvsagt å kunne nyte den i mange år fremover. Da er det godt å vite at bak Spabad Vest sine modeller, står en solid produsent som garanterer kvaliteten.
Vi selger kvalitetsprodukter, og ønsker at du som kunde skal føle deg trygg etter kjøpet. Skulle det oppstå problemer, har du rettigheter i henhold til forbrukerkjøpsloven. Oppdager du feil, ber vi deg ta kontakt på post@spabadvest.no så raskt som mulig, og senest innen 2 måneder etter at feilen ble oppdaget.
Du kan reklamere hvis:
* det var feil som var tilstede da varen ble levert, eller som skyldes produksjonsfeil eller annen mangel ved normal bruk (ikke fungerer som forventet)
* feilen ikke skyldes slitasje, feilmontering, feil kjemibruk eller manglende vedlikehold.
Typiske skader som ikke dekkes er:
- misfarging eller skader på overflaten
- Tæring på pakninger, dyser, pumper eller varmeelement
- Frostskader
Tips til kunde! Vi anbefaler alltid å bruke riktige produkter og følge retningslinjer og vedlikeholdsråd. For at reklamasjonsretten og garantien skal være gyldig, må produktet vedlikeholdes i henhold til bruksanvisning – inkludert riktig dosering og bruk av godkjente kjemikalier.
VED REKLAMASJON –
Skriv til oss på post@spabadvest.no, og fortell hva som har skjedd eller om du har spørsmål. Gi oss en beskrivelse av feilen, og send gjerne med bilder/video. Inkluder ditt ordrenummer og kontaktinformasjon. Vi vurderer saken og gir tilbakemelding så snart vi kan.
(Det er kjøpers ansvar å sørge for at produktet er tilgjengelig for serviceperson ved reklamasjon)
GARANTI PÅ DELER & ARBEID :
* 5 år på badets struktur mot at den skal sprekke og lekke.
* 5 år på badets akryloverflate mot delaminering eller krakelering
* 2 år på badets tekniske komponenter slik som elektronikk, pumper, rør etc. I tillegg på Stereosystem, Bluetooth og WiFi systemer
* 1 år på puter og lokk da disse er avhengig av regelmessig vedlikehold. (gjelder ikke når de er feks «oppspiste/flasser» etter overdreven klorbruk eller feil bruk av kjemikalier)
NB! Garantien gjelder ikke dersom spaet er brukt i hytter/hus som leies ut. Disse spaene er ikke egnet for kommersielt bruk.
HVA SOM IKKE ER DEKKET AV GARANTI ELLER REKLAMASJON. –
* Feil som følge av fysisk skade eller ytre påvirkning (naturskade og lignende) –
* Ved bruk av eldre sikringer (separat fasesikring) eller skjøteledning, dekkes ikke elektriske feil av garantien.
* Feil bruk av kjemikalier som fører til korrosjon eller skader til skall/pumpe, rørsystem, dyser, kabinett og lokk.
* Lyspærer og defekte sikringer/kondensatorer.
* Skader/feil som følge av frostskader – spaet er frostsikret og vil ikke fryse dersom det er strøm og vann i spaet. Spaet bør ikke stå uten strøm over lengre perioder vinterstid. Skal det tømmes og lagres for vinteren så følg egne prosedyrer. Vi anbefaler ikke å tømme det, men heller skru ned varmen og sette badet i Economy eller Sleep mode (avhengig av modell) og redusere filtreringstiden. Det er «sunnere» for badet å være i konstant drift.
* Feil/skader som følge av feilmontering, utførte reparasjoner av uautorisert personell eller bruk av ikke-originale reservedeler i forbindelse med service/reparasjon.
* Dersom spaet er brukt i hytter/hus som leies ut. Disse spaene er ikke egnet for kommersielt bruk.
* Filterbrønn/filterhus og deler til denne – Filter – Vridere – Dyser – Pakninger/simmerringer – låsenøkkel til lokk, klips og klipsfeste til lokk – lokkløfter – trapp – flytebar eller annet ekstrautstyr.
** Det er begrenset garanti på slitasjedeler eller deler som er avhengig av ditt vedlikehold, som for eksempel puter og lokk. Ingen garanti dekker skader som er forårsaket av feil bruk/misbruk av kjemikalier
VIKTIG INFO MED TANKE PÅ NEDFELLING AV BAD:
Skal produktet felles ned i betong, platting eller andre former for byggverk MÅ det gjøres forebyggende arbeid for å forhindre framtidige problemer. Det må tilrettelegges slik at alle sidepanelene på massasjebadet kan skrues av og at en kan komme til, slik at det ved senere anledning vil være tilstrekkelig plass for at en servicepersonell kan komme til for å utføre nødvendig service/reparasjoner på spabadet. Der er rør rundt hele badet og får du lekkasje må en kunne komme til alle sider.
Det må også sørges for at nedfellingsarealet har riktig, og god drenering hvis det skulle komme vann i form av regn, snø, lekkasjer eller andre tredjeparts innvirkninger som kan føre til skader på karet. Oppstår det skader som følger av at disse retningslinjene ikke er fulgt, dekkes dette ikke med reklamasjon.
Garantitid og forventet levetid er to forskjellige ting. Levetiden for et massasjebad, boblebad eller jacuzzi vil avhenge av hvor flink du er til å ta vare på badet ditt og hvor god kvaliteten på produktet er fra produsentens side.
Et massasjebad fra Spabad Vest AS vil ha en levetid langt utover garantitiden og når det er behov for service på badet har vi i Spabad Vest AS dyktige serviceteknikere med fagkunnskap som kan hjelpe deg. Vi hjelper deg også med å bestille deler om noe uventet skulle skje med ditt bad.
Flere av våre medarbeidere har gjennomført ulike sertifiseringer hos blandt annet Sunrise Spas, Dreammaker og Platinum Spa, som er Canada, USAs og Europas ledende bransjeorganisasjon for massasjebad og svømmebasseng (NSPI). Disse opplæringsprogrammene gjør at du kan føle deg trygg på at når du kjøper et massasjebad fra oss, inngår du et kundeforhold med kunnskapsrike, profesjonelle medarbeidere.
.